20 May 2013

BEBE DÖNÜŞÜM ! PAYLAŞMAK GÜZELDİR...

                             Paylaşmak İnsan Olmanın En güzel Eylemlerinden Biridir!!

Biz küçükken; en büyük kuzenime küçülenleri abim, ona küçülenleri diğer kuzenim, ona küçülenleri ben, bana küçülenleri bir diğer kuzenim.....kullanırdı/kullanırdık. Böylece alınan, dikilen, örülen kıyafetler deforme olana kadar(kullanılamayacak hale gelene kadar) kullanılırdı. Günümüzde ise bebeklere/çocuklara alınan kıyafetler, eşyalar bazen sadece bir kez kullanılıyor ve sonrasında ya atılıyor yada evin deposuna kaldırılıyor.

Sonuç: tüketim odaklı yaşam, boşa harcanan paralar, doğayı öldüren bir sürü atık ve paylaşmayı öğrenemeyen yeni nesil...

İşte bu ve bunun gibi bir çok sebepten bu projeyi çok sevdim.Proje sahibi,  Kitap Okuyan Çocuklar Projesinin de sahibi olan ve yalnızca kendi çocuğu için değil çocuklarımızın geleceği için bir şeyleri değiştirmeye çalışan bir anne.


Bebe kıyafetlerini / eşyalarını / oyuncaklarını atmıyoruz, o ürüne ihtiyacı olan başka bebeklere ulaştırıyoruz. Ne maddeyi ne de sevgiyi tüketiyoruz. Paylaşıyoruz ve sevgimizi çoğaltıyoruz.. Sadece eşya da değil; vaktimizi ve bilgimizi de paylaşıyoruz. Daha yaşanılası toplum ve bireyler olmak adına...

3 yorum:

  1. Bu arada yurtdisinda cok yapiliyor bu uygulama.. Ama tr de bundan burkac yil öncesine göre gözlemledigim , insanlarin benim cocugum en iyisine en yenisine en en enine layik düsüncesi... Ben " benim bebegim kuzenlerinden kalan ikinci elleri giyiyor dedigimde yüzüme hayretle bakip nolomaz gibi duran annelei biliyorum tr de.. Bana dedikleri her cocugun nasibi ayridir.. Allah allah dedim.. Iyi hep beraber müsrif müsrif kaynaklarimizi sacalim oraya buraya.. ;))) ama tr dede degisme var anlasilan.. Almanyada ikinci el pazarlari vardir cocuklar icin..oyuncak, kiyafet alinir.. Ben simdi iki bebeden kalan ve yipranmamis olanlari hediye ettim bir ihtiyac sahibine.. Allah saglikla giymeyi nasip etsin.. Dönüsen kiyafetlerden de nasip oluyor bu arada.. ;)

    YanıtlaSil