18 Ara 2012

biraz geleneksel biraz modern...

Çok mutlu ve güzel bir çocukluğum oldu. Şehirde değil tozun toprağın içinde, ağaç tepelerinde büyüdüm. Üzerim kirlendiği için değil, ağaçtan inemediğim için azar işittim. Etrafımda hiç çitler olmadı, kimse yasaklar koymadı. Korktuğumda, hastalandığımda, şımardığımda, ilgi istediğimde ailemin kucağı hep açık ve sıcaktı.

Kızımın en az benimki kadar güzel ve mutlu bir çocukluğu olsun istiyorum. Ne olursa olsun arkasında büyük ve sevgi dolu bir ailesi olduğunu bilmesini, hissetmesini istiyorum. Sözde modern zamanda, beton yığınlarının, kimyasal atıkların, her nevi kirliliğin arasında yaşıyor olsak da doğayı ve doğalı bilsin, ağaca çıkabilsin, çamurda oynayabilsin istiyorum.Yumurtanın tavuğun neresinden çıktığını bilsin, tavukla horozu ayırt edebilsin istiyorum.

Ben biraz geleneksel, az modern, temiz(steril değil),rahat ve doğal bir anne olmak istiyorum.

Biraz gelenek : 
*Sarı yazma! Kızım 3 haftayı tamamlayana kadar uyuduğu zamanlar sarı yazma serdik üzerine. Yenidoğan sarılığı için kullanılır birçok kültürde (her şey bilimsel olacak değil ya :)

*Nazar! Nazardan, kem gözlerden :) korunması için kızımın nazarlıkları. Bir parça şap ve 7 çiğ kahve çekirdeği. Tabi görüntü ayarıyla oynadım biraz )
*Gümüş kurbağalar! Bir dişi bir erkek minik gümüş kurbağalarımız..Ağzında pamukçuk olmaması için.
*Sürme! Taş sürme de kullandık. Gözlerinin parlak ve güzel olması için.
*Zeytinyağı-reyhan(taze mersin(murt) yaprağı)! Öğütülmüş yapraklar saf zeytinyağıyla karışıtırılıp kullanılıyor.  Doğduğundan beri kullanıyoruz.İlk zamanlar gün boyunca kalıyordu vücudunda.Şimdi ise banyodan bir kaç saat önce sürüyorum vücuduna özellikle kıvrılan kapalı kalan yerlere. Misler gibi kokuyor, pişik olmuyor ve çok rahatlıyor.


Biraz modernize gelenek ve doğallık:
* Daha öncede bahsetmiştim hazır bez kullanmak istemediğimden. GE-CE ve EVİNKEDİSİ'inden  aldığım ilham ve bilgilerden sonra , ilk bir kaç hafta için organik hazır bez(wiona) sonrası içinse yıkanabilir bebek bezlerinden almıştım. Tercihim FUZZIBUNZ ONESIZE ELIT'den yana olmuştu. Ölçülerinin ayarlanabilir olması,cırt yerine çıtçıtlı olması oldukça kullanışlı ve uzun ömürlü olmasını sağlıyor ve Amerika markalı bu bezler Türkiye'de üretiliyor. Bezleri HepsiAnneden bulabilirsiniz.

ŞİDDETLE TAVSİYE EDİYORUM!!!
Kim uğraşacak diyen annelere sesleniyorum. Kullanılan hazır bezlerden çok daha fazla zaman almıyor, daha ucuz, daha sağlıklı, daha rahat ve daha sevimli(rengarenk). Yıkaması da problem değil, leke tutmuyor bu bezler. IIIĞĞĞĞ kakalı bez nasıl temizlenecek?? Kaka her gün giyipte dışarı çıktığımız kıyafetlerden daha kirli değil hatta onlara göre neredeyse steril bile sayılır. Bu yüzden kakayı gitmesi gereken yere göndermek için klozete yada lavaboya akıtıyoruz. Bekleteceksek içi soğuk su dolu kovaya atıyoruz. Yıkanacağı zaman  40 derecede atıyoruz makinaya ne mikrop kalıyor ne leke ve hemencecik kuruyor.

Biraz modernize gelenek, doğallık, rahatlık: 
Eskiden aynı anda çocuk ve işle uğraşan kadınların çarşaf kullanarak yaptığı doğal bebek taşıyıcılar artık Wrap Sling. Bence rahatlığın ta kendisi hem anne hem bebek için.

 Ben, girişimci anne aynı zamanda bir blogger olan Hülya Hanım'ın  NEKO markasıyla üretmekte olduğu klasik wrap slingini tercih ettim. Okuduğum yorumlarda pratik olmamasından şikayet ediliyordu ki bence gayet pratik ve kullanışlı .İşte bu yorumlardan dolayı  Hülya Hanım X Wrap sling (hazır bağlanmış sling)üretiyor.

5 yorum:

  1. guzel gunlerde kullanın :)
    minnağa opucukler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederiz..:)
      sevgiler size...

      Sil
  2. Kampanya var şu an :-)

    FuzziBunz Onesize Elit %40 indirim var.

    http://www.hepsianneden.com/banyo-bakim/yikanabilir-bebek-bezleri/fuzzibunz-one-size-elite-bebek-bezi

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar, 33 haftalık gebeyim. ben de özellikle hazır bezlerin çevreye verdiği korkunç zararlardan dolayı yıkanabilir bez kullanmak istiyorum. şimdi temin etmem gereken miktarı hesaplamaya çalışıyorum da; fuzzie bunz bezlerden ve baby neo'nun yıkanabilir ara yüz bezlerinden alsam ve birlikte kullansam uygun olur gibi geldi. acaba kaç tane fuzzi bunz ve kaç tane ara yüz bezi almalı? bebekli kedi ve blog takipçisi tecrübeli annelerin fikirlerine çok ihtiyacım var.. şimdiden çok teşekkür ederim, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba; Öncelikle duyarlılığınız için tebrik ederim. Fuzzzibunz ile birlikte ara bez kullanmak çok mantıklı olmuyor maalesef, çünkü pocket sistem bezlerden fuzzibunz. Şöyle düşünün bez torba gibi ve bu torbanın içine emici ped konuyor. tam anlamıyla yıkanabilir bez kullanmak istiyorsanız 15 - 20 adet bez yeterli oluyor. Ben ilk ay organik ve geri dönüşebilen hazır bez kullandım. 5. aya kadar 10 adet bez çoğunlukla yetti(bazen yetmediği oldu). Bezsiz bebek tuvalet iletişimi uyguladığımız için çok fazla bez kullanma ihtiyacı hissetmedik.
      Sormak istediklerinizi elimden geldiğince, seve seve yanıtlarım.
      Bebeğinize sağlıkla kavuşmanız dileği ile; sevgiler

      Sil